4.X Bard Guida
V tomto příspěvku se podělím a postupně budu aktualizovat veškeré info, které jsem se o Bardovi dozvěděl, nebo na které jsem sám přišel.
Opener:
(4s před pullem) [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/115/foe+requiem“] + [ffxiv id=“https://xivdb.com/action/7556/refresh“] > (těsně před pullem) [ffxiv id=“http://xivdb.com/item/19887/infusion+of+dexterity“] > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7407/stormbite“] ([ffxiv id=“http://xivdb.com/action/110/bloodletter“] + [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/101/raging+strikes“]) > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7406/caustic+bite“] ([ffxiv id=“http://xivdb.com/action/8843/the+wanderer’s+minuet“] + [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/118/battle+voice“]) > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/98/straight+shot“] ([ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3558/empyreal+arrow“] + [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3562/sidewinder“]) > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3560/iron+jaws“] > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/97/heavy+shot“] (5x) > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3560/iron+jaws“] ([ffxiv id=“http://xivdb.com/action/107/barrage“] + [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3558/empyreal+arrow“])
U tohoto openeru byste se mohli pozastavit nad několika věcmi. Zaprvé se asi ptáte, proč používat DoTky před [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/98/straight+shot“]? Potency získané dřívějšími ticky DoTek a dřívější šance na zisk stacku u [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/8843/the+wanderer’s+minuet“] má ve výsledku větší potency než 10% critical hit rate ze [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/98/straight+shot“]. Tento fakt se ještě dále umocňuje v raid prostředí, kde vás většinou spoluhráči při pullu nabuffují dalším critical hit rate.
Druhou věcí je, proč používám [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/107/barrage“] tak pozdě. Je to jednoduché. Spamováním [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/97/heavy+shot“] na konci openeru se snažím procnout [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7409/refulgent+arrow“]. Zisk potency z něj by potom byl větší než ztráta způsobená nevyužitím [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/107/barrage“]. Nikdy však nesmíte použít [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/107/barrage“] + [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7409/refulgent+arrow“] tak pozdě, abyste nestihli dát 2. [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3560/iron+jaws“] před tím, než vám spadnou buffy.
Berte na vědomí, že opener vždy velmi závisí na skill speed. Pokud máte příliš nízký skill speed, budete muset nejspíše ubrat 1 [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/97/heavy+shot“], abyste stihli použít 2. [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3560/iron+jaws“] včas. Pokud máte v partě ninju, použijte [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3562/sidewinder“] až ninja použije [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3562/sidewinder„].
Skill priorita a dodatečné informace:
V základu se od dřívějších verzí nic nezměnilo. Základem je mít co největší uptime na [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/98/straight+shot“] a DoTkách, používat oGCD útoky jako [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3558/empyreal+arrow“] nebo i GCD [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7409/refulgent+arrow“] co nejdříve (až na určité výjimky) a samozřejmě mít vždy aktivní některý song. Následující seznam rozhodně není taxativní, existují desítky situací, ve kterých se můžete v encounteru ocitnout. To, jak se s nimi jednotlivý hráč popere, rozhoduje mezi dobrým a špatným Bardem.
- Jako předtím se DoTky i [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/98/straight+shot“] recastují pod 3 sekundy, pokud máte buffy, tak DoTky recastujete samozřejmě co nejdříve a pak ještě jednou použijete [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3560/iron+jaws“] tesně před tím, než buffy skončí.
- Při procu se vždy vyplatí použít [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7409/refulgent+arrow“], i když zbývají na [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/98/straight+shot“] méně než 3 sekundy. V takovém případě je lepší DoTky (které by jinak spadly) recastnout dříve pomocí [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3560/iron+jaws“], poté použít [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7409/refulgent+arrow“] a poté znova nahodit [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/98/straight+shot“], který jsme teda bohužel nechali spadnout. Finální potency zisk bude i po této akrobacii stále vyšší.
- Pokud vám procne [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7409/refulgent+arrow“] a zároveň víte, že budete mít [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/107/barrage“] dříve, než proc skončí, vyplatí se s [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7409/refulgent+arrow“] počkat. Také je možné podržet si [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/107/barrage“] pro [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7409/refulgent+arrow“] proc, ale nejlépe jen pokud se jedná o poslední [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/107/barrage“] v souboji a zbytečně se tak čekáním neokrádáte o ten další.
- [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7404/pitch+perfect“] se obecně používá až na 3 stacích [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/8843/the+wanderer’s+minuet“], no pokud máte crit buff od jiných jobů (SCH + DRG), je o hodně výhodnější používat jej na 2 stackách. Při 60% šanci na critical hit je příliš vysoká šance, že vám critnou obě DoTky a ztratíte stack, takže potency gain z [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7404/pitch+perfect“] na 2 stacích je v tomto případě vyšší než na 3 stacích.
- Při [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/114/mage’s+ballad“] má [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/110/bloodletter“] přednost před vším ostatním stejně jako má při [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/8843/the+wanderer’s+minuet“] přednost [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7404/pitch+perfect“]. Důvod je jednoduchý, každou sekundu, kdy sedíte na [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/110/bloodletter“] riskujete, že vám procne znova a ztratíte tak 130 potency. Obdobně to funguje u nastackovaného [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7404/pitch+perfect“].
Single target song rotace:
[ffxiv id=“http://xivdb.com/action/8843/the+wanderer’s+minuet“] > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/114/mage’s+ballad“] > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/116/army%27s+paeon“]
Co se týče single targetu, [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/116/army%27s+paeon“] je k ničemu, trvá nejdéle nabít a jeho efekt je ze všech songů nejslabší. V momentě, kdy se znova nabije [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/8843/the+wanderer’s+minuet“], přecházíte zpět na něj.
AoE target song rotace:
[ffxiv id=“http://xivdb.com/action/114/mage’s+ballad“] > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/116/army%27s+paeon“] > [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/8843/the+wanderer’s+minuet“]
Věřím, že změna v pořadí je celkem jasná, [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/116/army%27s+paeon“] umožní castovat [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/106/quick+nock“] mnohem častěji a potency zisk tak bude mnohem větší, než jaký může nabídnout [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7404/pitch+perfect“] u [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/8843/the+wanderer’s+minuet“] . Zároveň bych rád dodal, že pokud víte, že v určitém encounteru (třeba primal) bude během boje add fáze a addky budou u sebe, je vhodné si songy načasovat tak, abyste měli [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/114/mage’s+ballad“] připravenou.
V situaci s více moby oproti single target openeru doporučuju začít se [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/98/straight+shot“], neboť s největší pravděpodobností nepoužijete [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3560/iron+jaws“]. AoE situace budou vždy pod vaší taktovkou, musíte odhadnout, jak dlouho budou mobky žít a podle toho použít DoTky. Ve většině případů však stačí rozházet na všechny mobky [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/7407/stormbite“] a poté spamovat [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/106/quick+nock“] a [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/117/rain+of+death“] při procu. Rozhazováním obou DoT byste ztratili příliš mnoho času a tudíž i potency, které získáte z [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/106/quick+nock“].
Stat weights:
2057 Critical Hit a vyšší je lepší než Direct Hit Rate.
1623 Critical Hit a vyšší je lepší než Determination.
Z tohoto důvodu bych se řídil následujícím: Critical Hit > Direct hit Rate > Determination > Skillspeed.
BIS:
Můj kompletní BIS včetně jídla najdete zde.
Poznámky k aktualizaci:
Vzhledem k tomu, že BIS v patchi 4.4 má extrémně nízký skill speed, používají se [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3560/iron+jaws“] před [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/107/barrage“] + [ffxiv id=“http://xivdb.com/action/3558/empyreal+arrow“], aby nedošlo k tomu, že bude vaše další série DoTek bez buffů. Také jsem odstranil sekci Role Actions, neboť od patche 4.4 můžete mít aktivní všechny najednou.