Interview Gamer Escape s Yoshidou z PAX East
Gamer Escape: Na FanFestu jste řekl, že abychom se mohli podívat do Ala Mhiga, budeme ho muset nejdříve osvobodit. Bude tomu tak obdobně i u Domy? Jak se bude od sebe osvobození těchto 2 měst lišit?
Yoshida: Ohledně přístupu do Ala Mhiga došlo nejspíše k menšímu nedorozumění. Někdo vznesl otázku ohledně vstupu do regionu Ala Mhiga a padla zmínka o vyhnání Garleanců, kteří region Ala Mhiga drží. Přístup do této oblasti je tedy limitovaný. V případě Domy se nemusíte obávat o její osvobození, aby jste do ní mohli vstoupit (kdo už četl některé rozhovory s Yoshidou v angličtině, zřejmě ví, že Yoshida mnohokrát mluví dost zmateně a případně na otázku ani neodpoví, z velké části je to samozřejmě problém jazykové bariéry, v tomto případě to chápu tak, že přístup do Ala Mhiga nebude omezen úplně, nicméně limitován bude, pozn. red.).
Gamer Escape: Plánujete využívat systém Deep Dungeonu i v Stormbloodu?
Yoshida: Ano, plánujeme implementovat tento druh herního obsahu. Nemůžu vám ale říct, jak přesně bude vypadat. Při svých cestách skrze oblasti Stormbloodu mohou hráči poznat, kde přesně bude tento systém implementován, proto jim doporučuji, aby si všímali svého okolí.
Gamer Escape: Na nové mapě byl odhalen ostrov Thavnair, ale jeho hlavní město má jen obyčejnou ikonu bez vlajky. Je to náznak toho, že se tam ve verzi 4.0 nepodíváme?
Yoshida: Ano, ještě se tam nepodíváte. Jistě, ostrov byl oficiálně odhalen, nicméně hned při spuštění verze 4.0 na něj přístup umožněn nebude.
Gamer Escape: Bylo řečeno, že nynější poslední stupeň veteránské odměny je už úplně poslední. Existuje nějaký plán na věrnostní program jiné formy?
Yoshida: Ano, máme takový plán. Jak se posunujeme dopředu, chceme tento systém utvořit tak, ať neodměňujeme jen hráče, kteří s námi nepřetržite pokračují po dlouhou dobu, ale spíše v kratších intervalech. Řekněmě, že hrajete neřetržite po dobu 3 měsíců, tak budete odměněni.
Gamer Escape: Po posledním FanFestu hráči očekávali, že Proto Ultima bude první 24-man trial. Místo toho byla umístěna do raidu. Bylo nejdříve plánováno, že bude samostatným trialem? Pokud ano, proč se to změnilo?
Yoshida: Nemyslím si, že bychom někdy zmínili, že bude 24-man trialem. Spíše jsme chtěli, aby jste spekulovali, kam by Proto Ultima zapadla. Takto, jak to je, to developerský tým zamýšlel. Pokud by byla samostatným trialem, nejdříve by to bylo dobré, nicméně s postupem času by nikdo nebyl schopný na ni sehnat partu. Záměrně se stala součástí aliančního raidu.
Gamer Escape: S každým patchem od hráčů obdržíme několik otázek, protože mají problém stáhnout patch přes oficiálního herního klienta. Uvažovali jste o možnosti stahovat patche z alternativních zdrojů?
Yoshida: Možné to je, jaké mají lidi problémy?
Reddit: Na mém počítači je vše v pořádku, nicméně můj bratr, který využívá stejný internet, má na svém počítači problémy se stáhnutím hry. Lidi se stejným problémem potkáváme na Redditu každý týden.
Yoshida: Stejný internet? To by mohlo způsobovat tento problém. Vzhledem k tomu, že máte jedno statické IP, ze kterého se snaží připojit více počítačů, server by si mohl myslet, že se jedna osoba snaží připojit několikrát.
Reddit: Myslím si, že se to stává i s pouze jedním počítačem v síti. VPN je typickou cestou, jak tento problém vyřešit. Jednou věcí, se kterou jsme na Redditu přišli, je, že by bylo skvělé, kdybychom dostávali chybové hlášky, které by daný problém popsaly, namísto pouhých čísel. My, jako hráči, nevíme, co tato čísla znamenají a ztěžuje nám to chápání toho, co se děje.
Yoshida: V případě těch číšel jste vítáni na našich fórech, kde se můžete ptát a my pak vyšetřit, o co vlastně jde. A teď k věci přístupu ze stejné sítě. Někdo je přihlášen, zatímco se někdo další snaží patchovat hru, to může způsobovat problémy… jen na ověření, když jste odlognutý a logne se váš bratr, máte stejné problémy?
Reddit: Bratr hru patchne zatímco jsem pryč a uvidíme, jaký bude problém.
Gamer Escape: Osoba, od které jsme obdrželi tuto otázku, řekla, že to byl restriktivní přístup ze strany ISP, ale původní otázka (stahování patche z více zdrojů, pozn. red.) byla zamýšlena více obecněji.
Yoshida: Museli bychom zvážit hned několik věcí… nejspíše by nebyla možná spolupráce s nějakým partnerem, kde by jste ten patch mohli stáhnout alternativně. Také musíme myslet na to, jak se samotný patch pak sloučí se hrou. Promluvím si o tom s technikem, až se vrátím. Ze strany ISP jsme ještě slyšeli o tom, že zde může být nějaká zbylá mezipaměť, kterou musí vyčistit a to může zabrat čas. V takových případech se tyto problémy vyřeší samy, pokud chvíli vyčkáte.
Gamer Escape: Pro hráče, kterým se nejvíce zamlouvají crafteři a gathereři namísto bojových class, jsou zde nové cesty jak získat bonusy a EXP, ale žádné z nich nejsou příliš interaktivní, jedná se spíš o solo záležitosti. Interaktivní způsob využívání crafterů a gathererů jsme neviděli od doby Hamletu v 1.0. Plánujete pro ně znovu přidat více sociální a aktivní herní obsah?
Yoshida: Opravdu? Toto je další z těch situací, kdy opravdu chápu váš sentiment. Avšak když jsme v Anima Weapon questu přišli s požadavkem na použití craftovaných věcí, setkali jsme se ohledně toho s velmi negativní odezvou. Samozřejmě chápu, že jsou zde DoL/DoH, kteří chtějí pomáhat ostatním, ale pokud to uděláme tak, že je nezbytné mít některé itemy, které může získat jen DoL/DoH nebo že tyto itemy poskytnou velkou výhodu, bojové classy budou naštvané. Z toho důvodu je opravdu složité tuto záležitost vybalancovat, chceme to zkusit ale jen malými krůčky. Občas si požadavky hráčů velmi odporují, ale opravdu chápu tento sentiment.
Moje osobní poznámka k poslednímu dotazu: Toto je další nádherný příklad toho, jak Yoshida absolutně nepochopil, co po něm komunita chce. Nikdo nemá zájem na tom (krom DoL/DoH), aby byl některý content locknutý za výrobky od nich. Hamlet byl druh contentu, kde bojové classy a DoL/DoH bojovaly bok po boku při obraně určitého místa, každá classa tam měla svoji roli a tohle by hráči rádi viděli zpět.