Překlad Letter from the Producer XXXV
Klíčové postavy Stormbloodu
Lyse
Mladá bojovnice oplývající nepřekonatelnými schopnostmi, Lyse prahne po svobodě pro svoji domovinu Ala Mhigo, které padlo před impérem, když byla ještě dítě. Její neomalený impulzivní přístup často končí tak, že si naloží více, než dokáže unést. Nicméně může přijít čas, kdy bude muset povstanout jako vůdce.
Gosetsu
Pocházející ze vzdálené Domy, Gosetsu dlouho sloužil Domě a jejím panovníkům a udatně bojoval, aby je ochránil před Garleanským impériem před 25 lety. Doma sice padla, ale tento samurai od té doby neúnavně pracuje, aby ji viděl znovu vybudovanou. Proslulý jako jedinečný válečník, tento loajální sluha sní o dni, kdy hrozba Garlemaidu nebude nadále viset nad jeho domovinou.
Yugiri
Shinobi ve službách Domy, Yugiri se zúčastnila neúspěšné rebélie proti Garleanskému impériu. Když bylo vše ztraceno, její vazalové ji přesvědčili, aby odplula společně s ostatními a hledala útočiště v západních zemích Eorzei. Její klidné soustředěné vystupování skrývá žhnoucí touhu postavit se znovu imperiálům a napravit chyby minulosti.
Hien
Mladý dědic domského trůnu, Hien je charismatický vůdce, který je milovaný svými lidmi. Společně s Gosetsu a Yugiri přiměl své krajany, aby se postavili Garleanským utlačovatelům. Nicméně, když rebelie selhala, Hien se beze stopy vypařil.
Zenos yae Galvus
Vůdce XII. legie a korunní princ Garleanského impéria, Zenos touží pouze po jednom: stát na všech frontách s mečem v ruce a tančit se smrtí. Ke svým přátelům i nepřátelům se chová s opovržením a zvěsti o jeho brutalitě sahají do všech koutů světa. Když bojoval s rebélií v Domě, zalíbila se mu katana z dalekého východu, která je od té doby jeho hlavní zbraní.
Yotsuyu
Imperiální místokrálovna Domy, Yotsuyina elegance a krása skrývá srdce z kamene. Je to krutá a sadistická panovnice, která nese hlubokou nenávist k lidem z Domy. Pod záminkou čistky před radikálními elementy spáchala mnoho zvěrstev proti vlastním lidem. Avšak všichni jsou hrdiny svého příběhu…
Fordola
Mladá vojačka narozená a vychovaná během okupace Ala Mhiga, Fordole bylo slíbeno vzdělání, trénink a občanství odměnou za její službu. Označena svými lidmi jako zrádce a Garleanci jako primitiv, snaží se najít si svou cestu v tomto neodpouštějícím světě.
Raubahn
Dozvíme se více o jeho minulosti a i Pipin se znovu objeví.
Otázka 1: Chtěl bych vědět více o systému přesunu domů. Ocenil bych, kdyby jste nám řekli, jak bude tento systém fungovat a co po nás bude vyžadovat.
Odpověd: Hráči si nebudou moci kupovat domy v nové housing lokaci hned při vydání 4.0, ale budou se do ní moct podívat. Systém přesunu domů bude vydán v momentě, kdy se odemknou pozemky v nové housing lokaci.
Bude to fungovat tak, že hráči kliknou na sign board a vyberou si možnost koupit pozemek, pokud dům již vlastní, bude jim nabídnuta možnost jej přesunout.
Tento systém přesune i soukromé pokoje, company truhlu, company workshop i zrovna probíhající airship voyages.
Také bude přidáno nové úložiště, kde budete moct uschovat věci jako venkovní nábytek.
Otázka 2: Bude nakupování pozemků v Shirogane odemčeno ve stejný čas pro FC i individuální hráče?
Odpověď: Momentálně jsme uprostřed zkoumání, kolik hráčů vlastní domy, takže se o tom stále ještě rozhoduje.
Otázka 3: Gosetsu vypadá jako mix Roegadyna a Highlandera, jaká je jeho rasa?
Odpověď: Je to Roegadyn z východu a má blíže spíše k Hellsguardům než k Sea Wolfům.
Otázka 4: Lokace v Heavenswardu se od lokací v ARR lišily použitím stínů a světla. Bude zde jiné schéma i pro lokace ve Stormbloodu? Prosím, řekněte nám, jestli je ve Stormbloodu nějaké nové počasí nebo denní doba, která je obzvláště nádherná!
Odpověď: Největší důraz klademe na kontrast mezi světlem a stínem. Udělali jsme mnoho malých změn zejména u mraků, kouře a mlhy. Téma othardských lokací a dungeonů je „vzduch“.
Také jsme přidali nové podmínky počasí, takže bychom byli rádi, kdyby si hráči semtam našli čas vychutnat si východ/západ slunce.
Otázka 5: Budou nové lokace větší než ty v Heavenswardu?
Odpověď: Počet i velikost lokací jsou stejné. Nicméně hráči si příliš zvykli na létání, takže se z prvu lokace mohou zdát větší. Aether Compass, který jste používali v Heavenswardu se vám bude opět hodit.
Otázka 6: Navštívíme i ostrov Thavnair (Radz-at-Hahn)?
Odpověď: V patchi 4.0 nebude cesta do té lokace možná. Nicméně připravujeme lokace s nádechem Thavnairu, které budete moct navštívit v patchi 4.05.
Otázka 7: Budou v nových lokacích hunty?
Odpověď: Ano.
Otázka 8: Těšíme se na objevování nových lokací! Budou implementovány visty a sightseeing log pro Ala Mhigo a Domu?
Odpověď: V Stormbloodu bude 45 vist. I v Kugane bude samozřejmě několik lokací. Když jsem vývojáři říkal, že je sightseeing moc lehký, odpověděl, že udělá extreme verzi!
Otázka 9: Věřím, že v Domě bude spousta NPC s asijskými hairstyly. Budou je moct nosit i hráči? Chci top knot!
Odpověď: Ve hře budou 2 nové hairstyly, ale ne top knot. Pokud po něm bude velká poptávka, přidáme ho.
Otázka 10: S novými joby bude pravděpodobně obtížnější získat gear pro svůj job. Budou raidy v 4.0 taky rozděleny na tiery jako Alexander?
Odpověď: Nový raid nebude přístupný při vydání 4.0.
Gear, který padá v Savage raidu, je rozdělený podle rolí a tier systém bude pokračovat. Z těch 8 hráčů v partě, aspoň jeden dostane zbraň, kterou potřebuje.
Otázka 11: Bude v patchi 4.0 gear specifický pro jednotlivé joby? Pokud ano, jak ho získáme?
Odpověď: V 3.0 hráči mohli gear specifický pro jednotlivé joby vyměnit za Allagan Tomestones of Esoterics, což vedlo k situaci, kdy se item level hráčů hodně lišil, když dosáhli 60. levelu. Chceme, aby každý vypadal cool, jakmile dosáhne 70. levelu a proto jsme přidali nový systém, který nabízí celý set v krabici a hráči si budou moct jeden vybrat. Jakmile gear z tohoto boxu vytáhnete, již ho do něj nemůžete vrátit.
Otázka 12: Chtěli bychom slyšet nějaký příběh o výběru a vývoji RDM a SAM!
Odpověď: RDM jsme ohlásili jako prvního, nicméně při vývoji jsme první vybrali SAM. Již zde byly 3 tanci a 3 healeři, takže jsme se rozhodnuli přidat STR a INT DPS v zájmu balance.
Vzhledem k tomu, že v té době bylo již rozhodnuto, kde se bude příběh odehrávat, bylo o SAM rozhodnuto rychle.
RDM ve Final Fantasy sérii používá bílou i černou magii, takže jsme debatovali o tom, jak jej implementovat. Také jsme uvažovali nad Mysticem, ale vzpomněli jsme si na to, jak často po nás lidi chtěli, abychom přidali RDM.
Otázka 13: Budou přidány zbraně pro nové joby k již existujícímu hernímu obsahu jako jsou primalové nebo Allagan Tomestones?
Odpověď: Allagan Tomestones of Esoterics/Lore/Scripture budou zahrnovat i gear pro nové joby. Dále počínaje patchem 4.0, všechen gear vyměnitelný za Tomestones bude k dispozici i za Allagan Tomestones of Poetics.
V primal fightech od Ifrita po Zurvana bude gear pro nové joby včetně toho se speciálními vizuálnimi efekty. Také je připraven gear z Gordiase/Midase/Alexandera, ale Coil a Anima zbraně přidány nebudou.
Otázka 14: Během Rising eventu v roce 2015 byla zmínka o RDM v instanci the Eighteenth Floor. Bylo o přidání RDM rozhodnuto už v té době?
Odpověď: Pokud si přečtete první písmeno v každém řádku Yoshidova Dialogu v Eighteenth Floor, dostanete slova „thank you.“ Pokud jste na to došli, mohlo se vám zdát, že byla tato zpráva falešná a jen za tím účelem, abychom dosáhli skrytého významu. Nicméně mnoho hráčů věřilo, že bude RDM přidán, což nás vystrašilo. Projektový manažer mi za to vynadal, už to nikdo znova neudělám… Jinak v té době bylo přidání RDM jen velmi pravděpodobné, ale nebylo potvrzené.
Otázka 15: V patchi 3.0 byl přidán specialist systém. Existují nějaké plány na přidání nových prvků ke gathererům a crafterům?
Odpověď: Nebude přidán žádný nový systém, ale udělali jsme celkové změny na základě feedbacku.
Otázka 16: Bude týdenní cap na red scripsy pokračovat i v patchi 4.0 a nebo budou přidány nové tokeny?
Odpověď: Blue scripsy půjdou do ústraní, red scripsy zůstanou, nicméně už bude odstraněn weekly cap. Také přidáme nové yellow scripsy, které nebudou mít weekly cap. Tudíž týdenní restrikce gathererů a crafterů zaniknou.
Otázka 17: Věřím, že se zvýšením level capu se zvýší i množství GP, kterého můžeme dosáhnout. Zrychlí se tempo, s jakým se GP obnovují?
Odpověď: Rychlost se sama o sobě nezmění, nicméně bude přidán nový trait, který obnovu GP zrychlí. Hráči budou tento trait moci získat za class questy, takže je určitě udělejte!
Otázka 18: Bude přidán nový systém podvodního gatheringu?
Odpověď: Všichni gathereři budou mít možnost podvodního gatheringu, pro rybáře bude přidáno rybaření s harpunou.
Otázka 19: Zajímalo by mě, jestli budou ve hře i jiní podvodní mounti kromě Syldry!
Odpověď: Falcon (sokol) je mount pro jednoho, opět na styl personální vzducholodě.
Tygr bude schopný plavat pod vodou za použití stejné ochrany, jakou používá Warrior of Light.
Otázka 20: Bude některý z existujících mountů k dispozici pod vodou?
Odpověď: Všichni létající mounti budou moct pod vodu a postupně zpřístupníme létání u více pozemních mountů.
Pozemní mounty čekají velké změny, přidáme dvě další úrovně rychlosti. Nynější rychlost bude ta nejpomalejší. Dokončení MSQ ve všech lokacích odemkne druhou úroveň rychlosti. Třetí rychlost bude k dispozici za určitou činnost. Hráči, kteří dokončili MSQ do 3.0, budou moct používat druhou úroveň rychlosti v ARR/HW lokacích.
Také odstraníme cooldowny skillů při změně class mimo sanctuary. Sprint již nadále nebude stát TP, takže tanci a DPS budou moct využívat sprint v raidech.
Otázka 21: Konečně budeme moct navštívit Domu, budou zde nějaké nové emoty na východní styl?
Odpověď: Pro Japonce je projevování respektu důležitou slušností, proto nejdříve přidáme emoty tohoto stylu. Pokud máte nějaké nápady, dejte nám vědět na fórech.
Otázka 22: Tento rok bude 30. výročí série Final Fantasy. Plánujete pro něj nějaký event ve FFXIV?
Odpověď: Plánujeme kolaborační event s městem Yokohama v červnu, tento event bude probíhat pomocí projection mapping (pozn. red.: jedná se o projekci na jiném podkladu než na bílém plátně). Projection mapping pro FFXIV bude na zdi InterContinental Yokohama Grand Hotelu. Jedná se o rozsáhlý event, takže pokud budete v Yokohamě, určitě si najděte čas se jej zúčastnit.
Otázka 23: Kdy můžeme očekávat Stormblood benchmark?
Odpověď: Pokud by jsme měli benchmark, ukázali bychom jej. Povykládáme si o tom po přestávce (pozn.red.: takovej těžkej bluff :D).
Otázka 24: Aldenard, což je region, ve kterém se hráči nacházeli do teď, a Othard, region zahrnující Domu, jsou od sebe velmi daleko. Budou existovat různé časové zóny jako ve skutečném životě?
Odpověď: Z lore perspektivy existuje více časových zón, nicméně eorzejský čas (ET) je brán jako lokální čas, takže jej chápejte jako čas lokace, ve které se zrovna nacházíte. Jednoduše se toho nijak neobávejte!
Otázka 25: Během Fan Festivalu jste zmínili, že plánujete podporu PlayStationu 4 Pro, ale je plánována pro patch 4.0?
Odpověď: Ano, budou k dispozici dva módy. První mód zachová momentální rozlišení a zvýší FPS, takže můžete očekávat 60 FPS i v situacích s mnoha hráči.
Druhý mód zachová momentální výši FPS, ale zvýší rozlišení.
Stále si budete moct užít hru i bez PlayStationu 4 Pro, takže si prosím vyberte takovou možnost, která je pro vás nejlepší.
Otázka 26: Budou ve Stormbloodu nové možnosti, jak zlepšit kvalitu grafiky?
Odpověď: Nejsou zde žádná obzvláště mimořádná nastavení, ale bude přidána kompatibilita pro PlayStation 4 Pro, takže se grafika zlepší, a to se týká i UI scallingu.
Otázka 27: V interview jsem četl, že se může změnit počet datacenter pro Japonsko. Momentálně sháním lidi, se kterými budu chodit Omega raid, existují nějaké plány na změnu rozdělení Elemental a Mana datacenter?
Odpověď: Populace evropského datacentra se velmi zvyšuje, takže možná otevřeme jeden nebo dva nové servery. U amerických a japonských datacenter vidíme výchylky v populaci u jednotlivých serverů. Namísto přesunování hráčů napříč různými světy spíše přemýšlíme o různých iniciativách jako například odstranění limitu gilů při server stransferu. V této věci později ještě učiníme prohlášení na Lodestonu.
Otázka 28: Ohlásili jste rozšíření inventáře. Rádi bychom věděli, který inventář (inventář/armory chest) bude rozšířen a o kolik!
Odpověď: Lidé psali, že jsme nemohli rozšířit armoury chest a inventář kvůli PS3, nicméně to není pravda. Když se hráči přesunují oblastmi nebo jdou do instancí, všechny item data jsou přesunuty společně s nimi, takže pokud bychom nerozvážně přidali více místa v inventáři a armory chestě, množství přenášených dat by mohlo být šílené, což by vedlo až k pádu serverů.
S tímto problémem na mysli v patchi 4.0 uděláme první rozšíření inventáře, budeme monitorovat stav serverů a pak připravíme další rozšíření.
Amoury Chesta se zvětší o 10 míst pro každou kategorii a inventář o 40.
Diskutuji s naším serverovým programátorem Kasugou, jestli existují i jiné metody, kterými bychom mohli efektivně zvětšit místo v inventáři.
Otázka 29: V předchozím Live Letteru jste zmínili, že plánujete zvýšení počtu maker, které můžou hráči mít napříč svým účtem. Plánujete tyto změny implementovat v patchi 4.0?
Odpověď: V 4.0 se počet míst na makra zvýší o 100. Tato místa jsou sdíleny všemi postavami na účtu. Prosím, přesuňte všechna makra, která by jste chtěli sdílet se svými ostatními postavami, do této sekce. Takto můžete mít 100 maker pro svůj charakter a dalších 100 maker sdílených napříč svým účtem.
Otázka 30: Můžeme očekávat zvýšení level capu u retainerů? Budeme jim moci přiřadit nové joby?
Odpověď: Level cap retainerů se zvýší na 70 a budou se moct stát novými joby.
Otázka 31: Věřím, že v patchi 4.0 bude představeno mnoho itemů, plánujete navýšit počet retainerů, které si můžeme najmout?
Odpověď: Nic takového momentálně neplánujeme. Monitorujeme počet najatých retainerů a věříme, že je to momentálně dostačující, nicméně zvážímě změny.
Otázka 32: Přidáte nové Gold Saucer GATEs, odměny a minihry?
Odpověď: Budou přidány nové odměny, nicméně nové GATEs a minihry plánujeme až později v sérii 4.X.
Otázka 33: Společně se zvýšením level capu, zvýší se i rank našeho chocoba?
Odpověď: Level chocoba je synchronizovaný s levelem hráče, takže se automaticky zvýší. Možný rank zatím zvyšovat nebudeme.
Otázka 34: V patchi 4.0 očekáváme náhlé zvýšení item levelu, ale budou představeny vyšší materie?
Odpověď: Ano. Provizorně je nazýváme High Materia V a plánujeme je udělat lehce získatelnými, nicméně jsou dost silné, takže je plánujeme omezit na 1 v itemu. Regulérní materie budou také snadněji získatelné.
Rádi bychom novou materii v japonštině pojmenovali Materigyo, nicméně to by mohlo ovlivnit ostatní tituly Final Fantasy, takže plánujeme přidat vyšší úrovně materií jako High Materia V a Mega Materia V (provizorně).
Otázka 35: Plánujete přidat nové možnosti úpravy postav jako nové typy obličejů a obličejových nátěrů?
Odpověď: Přidáme nové hairstyly, ale jiné změny úpravy postav neproběhnou. Plánujeme přidat variace hairstylů přes aestheticiana. Prosím, pokud máte nějaký feedback, pošlete nám ho.
Otázka 36: Zvýší se počet nových lokací, ale byl bych rád, kdyby se zvýšil počet lokací, které si můžeme nastavit jako favored destination.
Odpověď: Nezvýšíme počet lokací, které si můžete nastavit jako favored, nicméně jsme nastavili maximální limit ceny teleportu na 999 gilů.
Otázka 37: Bude interiér a exteriér housingu v Shirogane shodný s tím, co je momentálně dostupné v ostatních domech? Očekáváme Domanský nábytek, prosím, řekněte nám, co můžete, o nových housing itemech!
Odpověď: Východní nábytek bude přidán ve stejný čas jako Shirogane housing lokace.
Otázka 38: Budou v patchi 4.0 představeny nové Allagan Tomestones? Prosím, řekněte nám, zda budou existovat nějaké týdenní limitace.
Odpověď: Budou přidány nové Tomestony a neprovedeme žádné změny týdenních limitací. Jméno nových Tomestonů je stále tajemstvím.
Otázka 39: Můžete nám prosím říct, jaká je situace ve vývoji mobilní aplikace, která nám umožní chatovat s našimi přáteli a členy FC?
Odpověď: S touto aplikací budete mít přístup ke svým retainerům, aniž by jste se vůbec přihlásili do hry. Namísto, aby se tato aplikace používala pouze pro chatování, vyvijíme aplikaci, kde pokud zaplatíte, budete mít k dispozici různé prvky jako například přístup k market boardu.
Momentálně tuto aplikaci testujeme a vše vypovídá o tom, že ji budeme moct vydat na konci tohoto roku nebo na začátku roku následujícího. Omlouváme se, že nám to tak trvá, ale vytváříme aplikaci, kterou budou moci používat všichni hráči.
Otázka 40: Budou odstraněny limitace z momentálních alliance raidů a level 60 dungeonů?
Odpověď: Všechny dungeony a raidy na levelu 60 budou mít limitace odstraněny. Jakmile dosáhnete 70. levelu, prosím, vyzkoušejte herní obsah, který jste nedokázali dokončit během 3.X.
Otázka 41: Na fórech se objevil komentář, který naznačoval, že bude k dispozici funkce pro /gpose, která nám umožní používat skilly. Je naplánovaná implementace v patchi 4.0?
Odpověď: Ano. Plánujeme ukázat víc během community streamů a Developers‘ Blogů.
Otázka 42: Zmínili jste, že plánujete implementovat Gear Design Contest pro tanky v patchi 4.0, ale můžete nám říct, jak ten gear získáme a jaké bude mít staty?
Odpověď: O statech zatím nemůžu mluvit. Věřili jsme, že síla tohoto gearu by měla odpovídat jeho vzhledu, takže jej přidáme jako high-tier Allagan Tomestone gear.
Otázka 43: Věřím, že v patchi 4.0 budou FATEs velmi populární, ale plánujete přidat prvky, které umožní dostat z FATEs více expů?
Odpověď: Do nových FATEs jsme implementovali prvky, které zlehčí získávání expů, jako například exp bonusy.
Otázka 44: Bude Omega vydána nějakou dobu po patchi 4.0 jako tomu bylo u Alexandera?
Odpověď: Ano, vydáme normální verzi 2 týdny po vydání 4.0 a savage bude vydán o 2 týdny později. Prosím, užívejte si story a levelování svým vlastním tempem.
Otázka 45: Ve srovnání s ostatními městy je market board v Ul’dahu příliš vzdálený. Zvyknul jsem si na to, ale bylo by možné přidat tam aetheryte?
Odpověď: Přidali jsme tam jeden, takže si na něj v patchi 4.0 vzpomeňte!
Otázka 46: Jsem zvědavý na to, co dělá vývojářský minion tým. Kolik nových minionů můžeme očekávat?
Odpověď: Je jich více než 20 a budete je moct získat různými způsoby!
Otázka 47: Plánujete přidat mladé Au Ra NPC po vzoru Khloe?
Odpověď: Měli by se objevit v regionu Azim Steppe. Nicméně Khloe je velmi unikátní NPC, takže ve srovnání s ní se mohou zdát prosté.
Otázka 48: Objeví se i Rowena a Gerolt? Osobně bych rád viděl nová NPC, která by převzala jejich role, ale na druhou stranu bych byl smutný, kdybych je již nevídal… je to velmi komplexní pocit.
Odpověď: Věřím, že můžeme očekávat nový vývoj pro Gerolta. Rowena se určitě objeví.
Otázka 49: V obrázcích a videích můžeme vidět, že SAM nosí všední oblečení, nicméně bude pro něj přidán i gear ve stylu brnění? Rád bych viděl gear jako Genji v dřívějších sériích Final Fantasy.
Odpověď: Pro joby jsme připravili gear ve stylu brnění.
Otázka 50: Opravdu se mi líbí ženští bossové a monstra, která se objevují v instancích. Přidá patch 4.0 krásné a silné bossy jako je Sophia a Scathach? Opravdu se těšíme na Lakshmi!
Odpověď: Dokončili jsme testování extreme verze Lakshmi. Nebylo toho mnoho, co jsme museli opravit, vedení řeklo „balancování je dobré, ale model potřebuje úpravy.“
Otázka 51: V Heavenswardu byli hráči schopni zvyšovat svůj item level skrze MSQ, bude tomu tak i v Stormbloodu?
Odpověď: Podobně jako v patchi 3.0, hráči budou moct získat gear skrz MSQ a side questy. V 3.0 dungeonech nastaly chvíle, kdy gear, který jste potřebovali pro svoji roli, prostě nechtěl padnout a nebo jste prohráli roll s jinými hráči. Kvůli tomu jsme pro 4.0 dungeony přidali to, že hráči mohou získat gear pro svoji roli po zabití posledního bosse v dungeonu (pozn.red.: nevyjádřil se nějak blíže, jak to bude fungovat, možná bude padat přímo do inventáře, nevím).
Otázka 52: Bude pokračovat tradice veřejného čtení patch notes v 4.0? Líbí se mi duo Yoshida a Morbol, ale myslím si, že by bylo super, kdyby přečetli patch notes dabéři.
Odpověď: Během early accessu 16. června budeme opět na E3 v Los Angeles a stejně jako v 3.0 budeme zamčeni v hotelu. Nebudeme schopní zavolat žádné dabéry a tudíž patch notes přečteme sami. Omlouvám se!