Základní nastavení
Mnoho užitečných věcí, které se promítají i do HUD, lze nastavit přímo přes nastavení. Ve hře jsou celkem 2 sekce nastavení – Character Configuration a System Configuration, které najdete v menu pod ikonkou System (poslední ikonka).
Tam najdete různé možnosti, jak si upravit gameplay nebo UI samotné. Každý si to samozřejmě nastavte podle sebe, jak vám to nejlépe vyhovuje. Nicméně zde vypíšu ty nejčastější a nejvyužívanější úpravy.
Osvětlení postavy
Pokud se vám zdá vaše postava tmavá, můžete si v System Configuration upravit její osvětlení. Rozdíl je docela velký.
Pohyb postavy
Ve hře jsou 2 možnosti nastavení pohybu. Ze základu budete mít zvolený „Standart Type“, ale existuje ještě „Legacy Type“.
Možná zatím nechápete, jak přesně tyto dva typy kamer fungují, takže určitě si vyzkoušejte oba typy, ať víte, který vám vyhovuje více.
Inventář
Inventář můžete vidět jako jednu velkou tabulku se všemi okny inventáře, jako jednu tabulku se dvěma okny nebo pouze jedním oknem, kde pak mezi jednotlivými okny inventáře překlikáváte.
Loot gearu
Jak se dostanete do dungeonu, veškerý gear vám automaticky bude padat do tzv. „Armoury Chest“. Každá část gearu má svoji „úložnu“, avšak každá má omezené množství slotů. Proto doporučuji si nastavit, aby vám gear padal přímo do inventáře a vy tak měli lepší přehled o tom, co jste získali a zda to reálně využijete. Gear z dungeonů se dá lehce získat znovu, takže není třeba si ho schovávat.
Targetování
FF XIV má trochu rozbité targetování přes Tabulátor, takže se někdy stává, že targetujete nepřátele daleko od vás, namísto těch před vámi (hlavně v PvP). Zkuste si změnit typ targetování z „Ignore Depth“ na „Cone“.
Zrušení targetu při kliknutí mimo
V základu máte nastavené, že pokud máte zvolený target a kliknete mimo něj (na zem), target se vám zruší. Toto lze také zrušit.
Dabing cutscén
Cutscény jsou nadabovány v několika jazycích a podle jazyku se mnohdy liší i jejich délka (např. anglické cutscény mohou být o něco delší než japonské apod.). A samozřejmě každému vyhovuje jiný jazyk, někdo raději japonský originál, někdo angličtinu, ale někteří jedinci mohou dát přednost němčině či francouzštině.
Přeskakování již viděných cutscén
Tohle se hodí později, když budete třeba farmit různá duty, aby se vám automaticky přeskočila cutscéna, pokud už jste ji viděli. Jsou však i cutsceny, které nelze přeskočit.
Efekty v boji
Někdy vám může vadit, když vidíte efekty od všech lidí v partě, nebo i od všech členů aliance. Můžete si upravit, jaké efekty chcete vidět u sebe, své party a ostatních. U vlastních (Own) si zvolte, jak je libo, u „Party“ doporučuji „Show Limited“ a u „Others“ nejlépe „Limited“ nebo „Show None“.
Duty List
Někomu může vadit, když má během dungeonu či FATE vidět i seznam aktivních questů. Lze nastavit, kdy je vidíte.
Zvuk popnutí duty i mimo hru
Ano, i toto jde nastavit, což je naprosto skvělé. Pokud máte dlouhou čekačku a nemáte zrovna v mezičase co dělat ingame nebo prostě jen brouzdáte po internetu, můžete si nastavit, že zvuk „popnutí“ instance uslyšíte, i když bude hra minimalizována.
Skrýt prázdné hotbary
Když v hotbaru nevyužijete všechny sloty, ty prázdné si můžete skrýt.
Procenta na HP baru
Pokud chcete na HP baru u bosse vidět i %, musíte si to nastavit sami. Tato možnost není v základním nastavení hry.
Ingame čas
Hra má 3 časy, které v základu nejsou zaplé, ale určitě se hodí je mít před sebou.
- ET = Eorzea Time – Čas přímo ve hře. Tímto časem se řídí změny počasí, změny dne a noci. Je velmi důležitý pro gatherery (botanista, miner, fisher), jelikož jsou určité rostliny, kameny nebo ryby, které lze získat pouze v daný čas.
- LT = Local Time – Čas, který odráží váš reálný čas.
- ST = Server Time – Čas společný pro všechna datacentra. Řídí se jím denní a týdenní resety.