PAX East 2017 FFXIV Q&A Panel
PAX East 2017 FFXIV Q&A Panel
Yoshida: Zdravím vás ! Takže dneska máme na programu Otázky a Odpovědi, je to tak ? Možná by jsme si ale v první řadě měli promluvit o zbraních z Diademu.
Už se ji někomu z vás podařilo získat ?
Jenom dva ? Opravdu ?
Jenom bych vám chtěl říct…. Jsou tomu teprve 3 dny od spuštění nového Diademu a někteří z vás už vyšilují. Musíte se všichni trošku uklidnit. Není to něco, co by jste získali snadno. Musíte do diademu, tam plnit mise, začne Emergency mise, musíte se jí účastnit, splnit ji a nakonec ještě musíte mít dost štěstí aby vám vůbec zbraň padla…. navíc má úplně náhodné parametry!
Zkuste si představit…. jdete do kasína v Las Vegas a uvidíte na zemi ležet čtvrťák. Ten seberete, hodíte ho do automatu a *BAM* vyhráli jste jackpot. Přesně takhle vzácné to je. Prosím, snažte se užít si nový obsah. Vypadá to, že se tato náhoda už pár lidem tady stala ale já pořád věřím, že 275ilv relic je silnější, protože si u něj můžete nastavit hodnoty dle libosti.
A teď se pustíme do těch otázek a odpovědí!
Otázka: Se změnami cross-class skillů, které přicházejí a odstranění/předělání některých schopností, co bude s healery a jejich DPS? Budou mít pořád možnost dělat spoustu DPS a nebo se tyto dny chýlí ke konci?
Yoshida: Nenávidím cleric stance! Ale pokud ho odstraníme, spoustu lidí to určitě naštva. Ale chtěl bych také zdůraznit, že máte být v první řadě healeři. Takže se musíte soustředit na healování a potom, když budete chtít pomoct své partě s DPS, tak můžete. Nebuďte tolik zaslepení DPSkem, že nakonec celá vaše parta skončí mrtvá. Buďte opatrní.
Otázka: Když jste teď přidali 280ilv zbraně do Diademu, proč jste nezrušili týdenní omezené na loot z Dun Scaith nebo Alexander Savage?
Yoshida: Ve skutečnosti toto omezení zrušíme později.
Otázka: Můžeme dostat mounta v podobě Cruiser Chaser? (A11)
Yoshida: Uvidím, co se s tím dá dělat.
Otázka: Musím se zeptat, padly frakce jako je Doma a Ala Mhigo, protože neměli tanky ani healery ? (Samuraj x Red Mage realease)
Yoshida: Ano, bohužel mají možnost jenom útočit a proto by jim všichni ze světa Eorzea měli pomoct jako tanci a healeři.
Otázka: Zajímá mě, kdy od Scions of the Seven Dawn dostaneme ty parádní brýle, za všechnu tu práci co jsme udělali.
Yoshida: Opravdu chcete brýle? Musel by jste být jeden z moudrých Sharlayanců…jestli se eventuelně do Sharlayan opravdu dostanete, bude to nejspíš někdy kolem 6.0? 7.0?
Otázka: Řekl jste, že všechny healerské kompozice jsou viable ale nejsou vybalancované. Jaké změny plánujete plánujete pro WHM do 4.0, vzhledem k tomu, že je to healer, který nabízí pro partu nejméně?
Yoshida: Ale AST se stalo viable teprve nedávno, ne?
Hráč: Ale dokáže healovat úplně stejně jako WHM!
Yoshida: Momentálně ano. Uděláme co je v našich silách aby jsme je vyvážili. Prosím, věřte mi.
Otázka: Od vydání systému Eternal Bond jste zatím nijak nepokročili. Můžeme čekat nějaké aktualizace jako třeba výročí, dárky nebo valentýn pro páry?
Yoshida: Momentálně na tom pracujeme. Možná v 4.1 nebo 4.2. Jakmile budeme schopní zveřejnit nové informace, podělíme se s hráči.
Otázka: Jaké máte plány pro craftery a gatherery ? Budete odstraňovat přebytečné schopnosti nebo cross-class skilly ?
Yoshida: Vzhledem k tomu, že se nám bude zvětšovat level cap, budeme upravovat některé skilly od DoL/DoH. Naneštěší ale neplánujeme představit novou DoL classu. Myslím, že jsme se o tom bavili už dříve, Matte. Viděl jsi nějakou ikonu, kterou jsi předtím v 1.x ještě neviděl?
Matt: Vypadalo to jako ikona ovce.
Yoshida: Takže gatherer, který může stříhat ovce? To je ale všechno co můžou, že ano?
Matt: Jsem si jistý, že se najde i něco jiného…
Yoshida: Například?
Matt: Třeba….víte…připravovat maso na prodej….. necháváte mě právě designovat novou classu?
Yoshida: Dobře, další!
Otázka: Kdy můžeme očekávat, že se outfite Krile objeví na MogStation?
Yoshida: Momentálně už na něčem pracují.
Otázka: Plánujete udělat v budoucnu eventy podobné jako byl All Saints‘ Wake 2016? (Haukke Manor mini-hra)
Yoshida: Rozhodně chceme dělat něco jako dungeony nebo instance způsobem, že využívají už existující content ve hře.
Otázka: Přesně jaké změny plánujete pro Enochain?
Yoshida: To nejde říct tak snadno! Ještě to neni dokončeno. Každopádně pro vás připravíme informace o tom, jak se chystáme změnit joby a některé schopnosti ještě před tím, než vyjde 4.0.
Otázka: Když na Stormbloodu pracujete tak dlouho, bude v něm nějaká část obsahu, na kterém jste si dali opravdu záležet a myslíte si, že jako hráči by jsme to mohli přehlédnout?
Yoshida: V rámci obsahu se snažíme dělat všechno co nejlépe aby hráči nepřehlédli vůbec nic…. ale jestli jsou v publiku hráči, kteří rádi šplhají na různá místa…. V Kugane najdete spoustu vysokých míst, kam se dá vyšplhat. Takže jestli chcete zkoumat a bádat v tomhle směru, můžu vás k tomu jenom povzbuzovat. Ale dávejte si pozor ať nespadnete.
Otázka: Jak je na tom male bunny outfit?
Yoshida: Na tohle si vzpomínám! Před rokem jsme o tom mluvili tady na PAX. Práce na Hyur a Roegadyn jsou hotové. Na ostatních jsme pracovali ale momentálně jsme hodně vytížení Stormbloodem, takže je proces pozastavený. Viděl jsem jak vypadá Hyur, je docela sexy.
Otázka: Prosím, přidejte do hry oPod(Orchestrion Pod) Prosím, prosím, prosím…
Yoshida: Potřebujeme systémy. Je to skvělý nápad…ano…Ale vyžadovalo by to spoustu práce od Sokena, programování zvuků a kdyby tady Soken byl, nejspíš by začal křičet něco jako „NEEEEEEEEEEEEEEEE!“ a utekl by dveřma. Rozhodně mu to nadhodím.
Otázka: Máte v plánu přidat tier set bonusy do budoucího Savage gearu pro raidery?
Yoshida: Jestli se ptáte na to, jestli JSOU nějaké plány, tak je nemáme. Ale zkusíme se na to podívat z nějakého optimistického pohledu.
Otázka: S přícházejícím Strombloodem jsou tu i nové oblasti a kultury. Zajímá mě, jestli jsou nějaké plány na rozšíření kultury klanů, které už ve hře jsou. O některých víme hrozně málo i za pomoci lore knížky, například o Duskwights je hrozně málo informací. Mohli by jsme dostat nějaké lore navíc?
Yoshida: Nechci říct, že by jsme nehodlali přidat nějaké nové kultury, které ve hře ještě nejsou ale nemůžu vám říct, jaká to přesně bude. Ve 4.0 se ukáže i několik postav, kterým se původně nedostalo záře reflektorů a možná to ani nebudou postavy, ke kterým budete mít nějakou náklonost ale představíme vám je v průběhu Stormbloodu. A kdybych zmínil něco takového před naším lore týmem, Banri Oda a Koji fox by nejspíš řekli „Oh, chceme udělat další lore knihu!“, takže tak.
Otázka: Jsem hrdý dekorátor interiérů v Eorzea. Vždycky jsem si chtěl vystavit svoje zbraně a brnění, pro které jsem tvrdě dřel. Můžeme dostat manekýny nebo stojany/polike/regály na zbraně?
Yoshida: Shodou okolností jsme měli podobnou konverzaci 4 dny zpátky v japonsku. Budeme to pro vás mít připraveno v 4.x
Otázka: Jednou z mých oblíbených aktivit ve hře je objevování různých věcí. Budete s pláváním přidávat i swimming a diving log?
Yoshida: Obávám se, že jsme ještě nepotvrdil, které lokace budou mít tyto logy ale podívám se později, jestli je některá lokalita pod vodou.
Otázka: Momentálně je ve hře velká poptávka pro náročnějším obsahu. Po tom, co se člověku podaří splnit obsah první týden, už tu pro nás není co dělat. Bylo by možné přidat obsah, který by byl stejnou výzvou jako těžké raidy aby lidé měli co dělat a byli štastní?
Yoshida: Nebude to možné do té doby, dokud nebudeme mít alespoň dvojnásobný tým vývojářů. A pokud vytvoříme obsah, který je až moc těžký, lidé si stěžují. Pokud uděláme obsah moc snadný, stěžují si, že ho mají hned hotový a nudí se. Je obtížné najít rovnováhu. Máme v plánu vytvořit obsah pro hráče, kteří clearnout raid a hledají další výzvu, kterou by mohli pokořit. Jakmile budeme ve fázi, kdy můžeme zveřejnit více informací, určitě to uděláme. Řekl jsem to už ve Frankfurtu na Fan Festu a řeknu to znovu, nestěžujte si, pokud to bude příliš obtížné.
Otázka: Budete rozšiřovat buff mentorů, když nám Stormblood zvýší maximální level?
Yoshida: Myslíte to, když má nový hráč partu s mentorem? Tenhle buff? Systémově je to snadná záležitost, takže se na to podíváme.
Otázka: Mám rád tanky ale všechny je mám už na maximu. Můžeme kromě level capu očekávat i něco dalšího? Puppetmaster tank? Nebo nějaký jiný druh nového tanka?
Yoshida: Teď? Chcete abych přidal Puppetmastera, teď? Ale to mě zabije! Jestli tým vývojářů umře, tak nebudeme moct přidat nové joby už nikdy. V první řadě si prosím užijte Stormblood. Zatím jsme stále ještě nedokončili ani Stormblood samotný! Následující dva měsíce pro nás budou peklo. V každém případě, RDM a SAM byly pro Stormblood vysoce žádaní a hrozně se mi ulevilo, když jsme je mohli oznámit. Až po tom, co si zahrajete nové joby bude správný čas dávat vývojářskému teamu návrhy, které joby by jste chtěli dál. A chci zdůraznit – až si zahrajete nové joby!